quarta-feira, 24 de junho de 2015

Lecioneto / Pequena Lição - 40

Pentraĵo
Mi pentras. Mi amas pentri. Mi uzas multajn kolorojn.
Ĝenerale mi pentras pejzaĝojn kaj la naturon. Ĉu vi jam vidis pentraĵojn pri pejzaĝoj. Mi tre ŝatas pentri precipe la kampojn kie estas multaj arboj kaj lagoj. Tio estas agrabla hobio. Tiaj belaj pejzaĝoj estas precipe for de la urboj. Do mi iras ĉiam for de la urboj por kapti la belajn vidaĵojn. Kia bela estas la naturo. Tie, en la kampo mi sentas min plej proksima al Dio. Kiam mi estas feliĉa mi pentras pli bone. Ĉu vi komprenis? La pentraĵo estas rezulto de nia interna sento.
Kie vi ŝatas pentri?
Al mi plaĉas pentri sur la kampoj for de la urboj.
Kio estas agrabla hobio?
Pentri estas agrabla hobio por mi.
Kie oni sentas sin plej proksima al Dio?
En la naturo ni sentas nin plej proksimaj al Dio.
Libro: REKTA METODO de ESPERANTO
Luis Guilherme Souto Jardim
***
aĵ/ suf. (indica manifestação concreta da ideia contida na raiz): artaĵo objeto de arte, coisa artística. dolĉaĵo (um) doce. laktaĵo laticínio. pentraĵo pintura. aĵo coisa, realização concreta.
pentri  (tr.) 1 pintar, pincelar. 2 (fig.) pintar, descrever. pentra (relativo a pintura) pictórico, pintural, pictorial, pictural, pitoresco. pentrado (ato de pintar) pintura. pentraĵo 1 (obra pintada) pintura, quadro. 2 painel. pentrarto (tb. pentroarto) (arte de pintar) pintura. pentrejo ateliê de pintura, oficina de pintor, oficina de pintura. pentrinda (que merece ser pintado) pitoresco. pentristo pintor. fuŝpentristo mau pintor. marpentraĵo (pintura em que se representam cenas do mar) marinha. murpentraĵo 1 (tb. grafitio) (rabisco ou desenho simplificado, ou iniciais do autor, feitos, geralmente com spray de tinta, nas paredes, muros, monumentos etc., de uma cidade) grafite, grafito. 2 (inscrição ou desenho feito sobre rochas ou paredes, em tempos antigos) grafito. olepentrado pintura a óleo. olepentraĵo pintura a óleo. pripentri (tr.) (cobrir de figuras, mediante pintura) pintar, decorar: pripentri veturilon per bluaj tulipoj pintar (ou decorar) um veículo com tulipas azuis. repentri (tr.) repintar, tornar a pintar. freska pentraĵo pintura a fresco, pintura em afresco.
Dicionário de Túlio Flores
Português-Esperanto / Esperanto-Português.

Nenhum comentário:

Postar um comentário