sexta-feira, 14 de fevereiro de 2014

O mandamento maior / La Plej granda ordono.

O mandamento maior
4 - Mas, os fariseus, tendo sabido que ele tapara a boca aos saduceus, se reuniram; e um deles, que era doutor da lei, foi propor-lhe esta questão, para o tentar: — Mestre, qual o grande mandamento da lei? — Jesus lhe respondeu: Amarás o Senhor teu Deus, de todo o teu coração, de toda a tua alma, de todo o teu espírito. — Esse o maior e o primeiro mandamento. — E aqui está o segundo, que é semelhante ao primeiro: Amarás o teu próximo, como a ti mesmo. — Toda a lei e os profetas se acham contidos nesses dois mandamentos. (Jesus / MATEUS, cap. XXII, vv. 34 a 40.)
5 - Caridade e humildade, tal a senda única da salvação. Egoísmo e orgulho, tal a da perdição. Este princípio se acha formulado nos seguintes precisos termos: “Amarás a Deus de toda a tua alma e a teu próximo como a ti mesmo; toda a lei e os profetas se acham contidos nesses dois mandamentos.” E, para que não haja equívoco sobre a interpretação do amor de Deus e do próximo, acrescenta: “E aqui está o segundo mandamento que é semelhante ao primeiro” , isto é, que não se pode verdadeiramente amar a Deus sem amar o próximo, nem amar o próximo sem amar a Deus. Logo, tudo o que se faça contra o próximo o mesmo é que fazê-lo contra Deus. Não podendo amar a Deus sem praticar a caridade para com o próximo, todos os deveres do homem se resumem nesta máxima: FORA DA CARIDADE NÃO HÁ SALVAÇÃO
Livro: O Evangelho segundo o Espiritismo – Allan Kardec, cap. XV. 
La  Plej granda ordono.
4. Sed la Fariseoj, aŭdinte, ke li silentigis la Sadukeojn, kune kolektiĝis. Kaj unu el ili, leĝisto, demandis lin, provante lin: Majstro, kiu estas la granda ordono en la leĝo¿ - kaj li diris al li: Amu la Eternulon, vian Dion, per via tuta koro kaj per via tuta animo, kaj per via tuta menso. Ĉi tiu estas la granda kaj la unua ordono. Kaj dua estas simila al ĝi: Amu vian proksimulon kiel vin men. De ĉi ti udu ordonoj dependas la tuta leĝo kaj la profetoj. (Jesuo / Mateo, 22:34-40)
5. Karito kaj humileco, jen la sola vojo por la savo; egoísmo kaj fiero, jen la vojo al la pereo. Tiu principo estas precise formulita per sekvantaj vortoj: “Amu Dion per via tuta animo kaj vian proksimulon kiel vi men; de ĉi tiuj du ordonoj dependas la tuta leĝo kaj la profetoj.” Kaj, por ke ne estu dusenca interpreto de l’ amo al Dio kaj al la proksimulo, li aldonis: “kaj dua estas similia al ĝi: Amu vian proksimulon kiel vin men”, tio estas, oni ne povas vere ami Dion, ne amante sian proksimulon, nek ami sian proksimulon, ne amante Dion; ĉio do, kion oni faras kontraŭ la proksimulo, estas farata kontraŭ Dio. Ĉar oni ne povas ami Dion, ne praktikante kariton al sia proksimulo, tial ĉiuj devoj de la homo resume troviĝas en jena maksimo: Ester karito, nenia savo.
Libro: La Evangelio Laŭ Spiritismo – Allan Kardec, ĉap. XV.

Nenhum comentário:

Postar um comentário