quarta-feira, 9 de maio de 2012

Sano / Saúde

Sano
Sano similas la staton de loĝejo, malkaŝanta la kondiĉojn de ties loĝanto, aŭ de instrumento, elmontranta en si mem la zorgon aŭ la malzorgon de ties uzanto.
La farita kulpo estigas en nia menso ian perturbon, al kiu aldoniĝas ne nur la senbridaj efikoj de nia pento sed ankaŭ la ondoj de malĝojo kaj akuzo elsendataj de la viktimo kaj de  ĉiuj kunsentantaj al li, pro kio la centrojn de la animo potencas vastproporciaj malordoj, trafantaj la fizikan korpon mem.
Tiaspeca perturbo, prezentante diversajn gradojn, kaŭzas ankaŭ diversajn funkciajn lezojn.
Kolero kaj malespero, kruelo kaj malmodero kreas en la organismo malsanecajn regionojn de specifa naturo, trudante al la  ĉeloj tiun mistonion, pro kiu nuliĝas preskaŭ ĉiuj defendrimedoj kaj malfermiĝas fekunda tereno al kulturo de patogenaj mikroboj  ĉe la organoj malpli kapablaj por rezistado.
Ĝuste tial tuberkulozo kaj kancero, lepro kaj ulcero multfoje aperas kiel flanka fenomeno, dum ilia primara kaŭzo sidas en la perturbitaj reflektoj de la interna vivo.
Ĉiuj simptomoj de la mensa deprimiteco afekcias la ĉelojn en mitozo, estigante diserigajn faktorojn.
Aliflanke, gravas kompreni, ke malzorgo  ĉe nutrado trudas al la korpo pezajn sufertributojn.
Dum ni restas en la karno estas nature, ke la infinitezimaj vivoj konsistigantaj nian porvivan portilon respegulu la substancojn, kiujn ni ingestas. Ĉe tiu konstanta interŝanĝa procezo ni enlasas grandegan kvanton da patogenaj bakterioj, kiuj, senpene enloĝiĝante en la  ĉela mondo, povas kaŭzi diverskarakterajn infektomalsanojn kaj tiel devigi nin returne rikolti la rezultojn de nia neantaŭzorgemo.
Sed ne nur tie, nome en la kampo de la videblaj kaŭzoj, originas la multformaj patologiaj procezoj.
Niaj plej profundaj, malsanecaj emocioj, kiaj ajn ili estas, naskas malbonfartajn statojn.
La reflektoj de niaj malnoblaj sentoj, transformiĝinte en mensajn ondojn, revenas al ni kaj perturbas la funkciadon de la nervaj  ĉeloj, kiuj, dissemitaj en la haŭto, visceroj, medolo kaj cerba trunko, plenumas plej kompleksajn teknikajn funkciojn; emfazindas ankaŭ, ke tiuj reflektoj, disverŝiĝinte sur la encefalan kortekson, estigas halucinojn variantajn inter kaŝa fobio kaj evidenta frenezo, per kiuj halucinoj la reflektoj de tiuj enkarniĝintoj aŭ elkarniĝintoj, agordiĝemaj al nia maniero konduti kaj esti, nin atingas per rektaj aŭ nerektaj pereigaj sugestoj, tiel nin kondukante al bedaŭrindaj manifestiĝoj de mensa alieneco, en la kadro de la ordinara obsedo, malgraŭ ke ni,  ĉe la kampo de la eksteraĵoj, povas aspekti kiel spirite sanaj personoj.
Ni do ne forgesu, ke nur la nobla sento povas produkti la noblan pensadon, sen kiuj la animo malsaniĝas pro manko de interna ekvilibro kaj stampas en la somata aparato konsekvencajn psikomaniojn kaj perturbojn.
Emmanuel / Chico Xavier  (Libro:Penso kaj Vivo).
Saúde
A saúde é assim como a posição de uma residência que denuncia as condições do morador, ou de um instrumento que reproduz em si o zelo ou a desídia das mãos que o manejam.
A falta cometida opera em nossa mente um estado de perturbação, ao qual não se reúnem simplesmente as forças desvairadas de nosso arrependimento, mas também as ondas de pesar e acusação da vítima e de quantos se lhe associam ao sentimento, instaurando desarmonias de vastas proporções nos centros da alma, a percutirem sobre a nossa própria instrumentação.
Semelhante descontrole apresenta graus diferentes, provocando lesões funcionais diversas.
A cólera e o desespero, a crueldade e a intemperança criam zonas mórbidas de natureza particular no cosmo orgânico, impondo às células a distonia pela qual se anulam quase todos os recursos de defesa, abrindo-se leira fértil à cultura de micróbios patogênicos nos órgãos menos habilitados à resistência.
É assim que, muitas vezes, a tuberculose e o câncer, a lepra e a ulceração aparecem como fenômenos secundários, residindo à causa primária no desequilíbrio dos reflexos da vida interior.
Todos os sintomas mentais depressivos influenciam as células em estado de mitose, estabelecendo fatores de desagregação.
Por outro lado, importa reconhecer que o relaxamento da nutrição constrange o corpo a pesados tributos de sofrimento.
Enquanto encarnados, é natural que as vidas infinitesimais que nos constituem o veículo de existência retratem as substâncias que ingerimos. Nesse trabalho de permuta constante adquirimos imensa quantidade de bactérias patogênicas que, em se instalando comodamente no mundo celular, podem determinar moléstias infecciosas de variegados caracteres, compelindo-nos a recolher, assim, de volta, os resultados de nossa imprevidência.
Mas não é somente aí, no domínio das causas visíveis, que se originam os processos patológicos multiformes.
Nossas emoções doentias mais profundas, quaisquer que sejam, geram estados enfermiços.
Os reflexos dos sentimentos menos dignos que alimentamos voltam-se sobre nós mesmos, depois de convertidos em ondas mentais, tumultuando o serviço das células nervosas que, instaladas na pele, nas vísceras, na medula e no tronco cerebral, desempenham as mais avançadas funções técnicas; acentue-se, ainda, que esses reflexos menos felizes, em se derramando sobre o córtex encefálico, produzem alucinações que podem variar da fobia oculta à loucura manifesta, pelas quais os reflexos daqueles companheiros encarnados ou desencarnados, que se nos conjugam ao modo de proceder e de ser, nos atingem com sugestões destruidoras, diretas ou indiretas, conduzindo-nos a deploráveis fenômenos de alienação mental, na obsessão comum, ainda mesmo quando no jogo das aparências possamos aparecer como pessoas espiritualmente sadias.
Não nos esqueçamos, assim, de que apenas o sentimento reto pode esboçar o reto pensamento, sem os quais a alma adoece pela carência de equilíbrio interior, imprimindo no aparelho somático os desvarios e as perturbações que lhe são conseqüentes.
Emmanuel / Chico Xavier (Livro: Pensamento e Vida).

Nenhum comentário:

Postar um comentário